Hallo allemaal,

Welkom op de pagina van de groepen 3. Wij hebben in het schooljaar 2018-2019 twee groepen 3 waarvan juf Kim, juf Leontien en juf Marise de leerkrachten zijn. Juf Leontien staat in beide groepen één dag en de andere dagen worden gedaan door juf Kim en juf Marise.

Wij werken in groep 3 heel hard. Met behulp van Zoem de bij leren wij alle letters lezen en steeds meer en langere woordjes. Waar we begin groep 3 om de dag een nieuwe letter leren, lezen we aan het eind van het jaar samenstellingen en hele verhaaltjes. Ook leren we die woordjes gelijk schrijven en maken we mooie verhaaltjes.

Naast lezen leggen we ook de basis op het gebied van rekenen. De getallenlijn tot en met 100 wordt geleerd, sommen tot en met 20, splitsen, hele uren klokkijken, geldsommen en ga zo maar door. Wat leren we toch veel! Dit alles doen we ook veel met behulp van spelletjes en bewegen. Verliefde harten van 10 worden gejogd, splitsen wordt geoefend met flitskaarten en regelmatig wordt er met een bal door de klas gegooid. Zo blijft leren leuk.

Verder leren we natuurlijk ook netjes schrijven, gaan we verder met Engels met behulp van liedjes, zingen we elke week liedjes, leren we hoe we met elkaar om moeten gaan met behulp van Kanjertrainingen, sporten we twee keer per week samen met meester Koen en knutselen we de mooiste kunstwerken. Omdat wij spelen in groep 3 ook nog heel belangrijk vinden, werken we 2 middagen aan een thema waarbij we allemaal spelende activiteiten hebben bedacht. Zo doen we vaak een schilderopdracht, kiezen we uit spelletjes uit de kast en maken we mooie gebouwen in de blokkenhoek of met Lego/Knexx.

In groep 3 krijgen de leerlingen nog geen huiswerk, maar thuis voorgelezen worden en zelf lezen is super belangrijk. Een paar keer per week 10 minuten per dag zorgt er al voor dat leerlingen beter leren lezen dan wanneer ze het alleen op school doen. En de koppies van de kinderen wanneer ze merken dat ze iets steeds beter kunnen: onbetaalbaar!

Voor vragen of meer informatie kunt u ons mailen op:

Met vriendelijke groeten,
Juf Leontien, Juf Kim en Juf Marise