Goedendag,

Welkom bij de informatiepagina van groep 4. Er zijn 2 groepen 4 op school. OP dit moment staat juf Lia in groep 4A. Vanaf januari is juf Daniëlle terug van verlof en zal zij de vrijdag van juf Lia overnemen.  In groep 4B is juf Ninja er op maandag en dinsdag en juf Cynthia op woensdag, donderdag en vrijdag.

In groep 4 werken de kinderen altijd super hard. Ze hebben in groep 3 de basis van een aantal vakken al aardig goed geleerd. In groep 4 wordt dit nog meer uitgebreid. Zo leren ze al een aantal tafels, het klokkijken wordt uitgebreid met de halve uren en de digitale tijd en ze leren sommen tot 100.

Natuurlijk gaan we in groep 4 ook verder met oefenen met het lezen. Het eerste halfjaar ligt de nadruk vooral op het technisch lezen. Daarna komt ook het begrijpend lezen erbij. Voor begrijpend lezen werken wij met Nieuwsbegrip. Hierbij komen er verschillende onderwerpen uit het nieuws aan de orde.

Voor wereldoriëntatie hebben we de methode van Blink. Dit is een methode die werkt met verschillende thema’s. De kinderen leren hier veel op het gebied van aardrijkskunde, natuur en geschiedenis, maar ze leren hier ook hoe ze een onderzoekje kunnen starten om meer te weten te komen over het onderzoek.

In groep 4 krijgen de kinderen nog geen huiswerk. Wij raden wel aan om thuis veel samen te lezen, leuke bordspellen te spelen en vooral op een leuke manier bezig te zijn met de onderwerpen van school.

Voor vragen of meer informatie kunt u ons mailen op:

Met vriendelijke groeten,

Juf Lia, juf Daniëlle, juf Ninja en juf Cynthia