Welkom op de pagina van groep 4a en 4b!

Er zijn 2 groepen 4 op school. De leerkrachten van groep 4a zijn Lia Schriek (ma+di) en Philip Liagre de Bohl (woe+do+vrij). De leerkrachten van 4b zijn Danielle Olyhoek (ma+di) en Cynthia Tillemans (woe+do+vrij).

In groep 4 wordt verder gebouwd aan het fundament dat in groep 3 is gelegd.  Groep 4 is best een pittig jaar waarin de kinderen veel nieuwe dingen leren en het tempo best hoog ligt! Taal, lezen en schrijven worden meer van elkaar gescheiden als ‘aparte vakken’.

Dit jaar zijn we gestart met een nieuwe methode voor taal en spelling, namelijk STAAL.  Bij taal leren de kinderen aan de hand van verschillende thema’s nieuwe woorden en taalregels. Bij spelling leren zij woorden schrijven aan de hand van verschillende spelling categorieën

Bij rekenen leren we onder andere sommen tot 100 maken, klokkijken met hele/halve uren en digitale tijd, tafels en nog veel meer. We werken met de methode ‘Wereld in getallen’ en werken grotendeels in een werkboek.

Natuurlijk gaan we in groep 4 ook verder met oefenen van lezen en het tempo. Het eerste halfjaar ligt de nadruk vooral op het technisch lezen. Daarna komt ook het begrijpend lezen erbij. Voor begrijpend lezen werken wij met Nieuwsbegrip. Hierbij komen er verschillende onderwerpen uit het nieuws aan de orde.

Voor wereldoriëntatie werken we met de methode ‘Bink’. Dit is een methode die werkt met verschillende thema’s. De kinderen leren hier veel op het gebied van aardrijkskunde, natuur en geschiedenis, maar ze leren hier ook om onderzoek te doen naar een onderwerp. In deze methode staat het ontdekkend leren centraal.

Daarnaast hebben wij ook iedere week Kanjertraining (sociaal- emotionele ontwikkeling). We willen graag dat ieder kind zich veilig voelt en met veel plezier naar school gaat. Door middel van verschillende verhalen en opdrachten zorgen wij voor een fijne sfeer in de groepen!

Onze groepen delen samen de Chromebooks waar we ook regelmatig op werken om extra te oefenen met rekenen, taal en spelling.

In groep 4 krijgen de kinderen nog geen huiswerk. Wel raden we aan om thuis veel samen te lezen, leuke bordspellen te spelen en vooral op een leuke manier bezig te zijn met de onderwerpen van school.

Hopelijk heeft u zo een goed beeld kunnen vormen van onze groepen 4!

Voor vragen of meer informatie kunt u ons mailen op:

Vriendelijke groeten,

Lia, Philip, Cynthia en Danielle