Groep 5/6

Welkom op de pagina van groep 5/6!

Op maandag en dinsdag is Charlotte Evans-Meijer de leerkracht en op woensdag t/m vrijdag is Carla Plate de leerkracht.

In groep 5/6 rekenen we op een Chromebook. Dat betekent dat we alle opdrachten en toetsen niet meer op papier doen maar digitaal. Dit vinden de kinderen heel leuk maar is soms ook nog wel eens lastig.

Spelling en taal doen we nog wel ‘gewoon’ op papier. Drie keer in de week hebben we hier een les van en op vrijdag hebben we altijd een dictee met de woorden van de week.

We starten elke dag met lezen. Dit is met een les of verhaal van Estafette of met het lezen in het biebboek.

Voor wereldoriëntatie gebruiken we de methode Blink. Deze methode is opgebouwd uit thema’s. Elke 8 á 10 weken hebben we een nieuw thema. De kinderen werken in deze lessen aan de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur en techniek. Alle thema’s worden afgesloten met een mooi eindproduct en presentatie.

Engels leren we met de methode Groove Me. Hierbij leren we door middel van liedjes nieuwe Engelse woorden en zinnen. De kinderen krijgen zo nu en dan een blad met ‘words & phrases’ mee naar huis om te leren voor de toets.

Met Kanjertraining leren we elkaar te vertrouwen en leren we hoe we het beste met elkaar om kunnen gaan. We stimuleren hierbij de sociale veiligheid en een prettig schoolklimaat.

Nieuwsbegrip speelt in op de gebeurtenissen in het nieuws. Hier worden teksten en opdrachten over gemaakt waardoor de kinderen bezig zijn met begrijpend lezen op een betekenisvolle manier.

Voor vragen of meer informatie kunt u ons mailen op:

Met vriendelijke groeten,

Juf Carla & juf Charlotte