Welkom op de pagina van groep 7!

Op maandag, dinsdag en vrijdag is Charlotte Evans-Meijer de leerkracht en op woensdag en donderdag is Carla Plate de leerkracht.

Dit jaar zijn we gestart met een nieuwe methode voor taal en spelling, namelijk STAAL. Deze methode is heel anders dan de methode die we eerder hadden. De kinderen vinden STAAL erg leuk maar soms ook wel lastig.

Voor wereldoriëntatie gebruiken we de methode Blink. Deze methode is opgebouwd uit thema’s. Elke 8 á 10 weken hebben we een nieuw thema. De kinderen werken in deze lessen aan de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur en techniek. Alle thema’s worden afgesloten met een mooi eindproduct en presentatie.

Engels leren we met de methode Groove Me. Hierbij leren we door middel van liedjes nieuwe Engelse woorden en zinnen. De kinderen krijgen zo nu en dan een bladen met ‘words & phrases’ mee naar huis om te leren voor de toets.

Met Kanjertraining leren we elkaar te vertrouwen en leren we hoe we het beste met elkaar om kunnen gaan. We stimuleren hierbij de sociale veiligheid en een prettig schoolklimaat.

Nieuwsbegrip speelt in op de gebeurtenissen in het nieuws. Hier worden teksten en opdrachten over gemaakt waardoor de kinderen bezig zijn met begrijpend lezen op een betekenisvolle manier.

In groep 7 krijgen de kinderen ook huiswerk. Dit huiswerk bestaat uit woordenschat van Nieuwsbegrip, redactiesommen en de oefensoftware van STAAL Taal.

Voor vragen of meer informatie kunt u ons mailen op:

Met vriendelijke groeten,

Juf Carla & juf Charlotte