Welkom op de pagina van groep 8!

Op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag is Laura van der Vis de leerkracht en op dinsdag is Martijn Roozen de leerkracht.

Voor groep 8 is het een heel spannend jaar, want dit is het jaar waarin de leerlingen hun definitieve advies krijgen. Door het jaar heen zijn er verschillende toetsen, die daarvoor van belang zijn. Zo hebben de leerlingen de NIO, Drempelonderzoek, CITO M8 toetsen en de IEP toets.  Groep 8 is ook het jaar van de musical en kamp, dus een erg leuke afsluiter van het jaar.

Dit jaar zijn we gestart met een nieuwe methode voor taal en spelling, namelijk STAAL. Deze methode is heel anders dan de methode die we eerder hadden. De kinderen leren woorden in klankgroepen te hakken en per klankgroep te kijken naar moeilijkheden in het woord.

Voor wereldoriëntatie gebruiken we de methode Blink. Deze methode is opgebouwd uit thema’s. Elke 8 á 10 weken hebben we een nieuw thema. De kinderen werken in deze lessen aan de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur en techniek. Alle thema’s worden afgesloten met een mooi eindproduct en presentatie.

Engels leren we met de methode Groove Me. Hierbij leren we door middel van liedjes nieuwe Engelse woorden en zinnen. De kinderen krijgen zo nu en dan een bladen met ‘words & phrases’ mee naar huis om te leren voor de toets.

Met Kanjertraining leren we elkaar te vertrouwen en leren we hoe we het beste met elkaar om kunnen gaan. We stimuleren hierbij de sociale veiligheid en een prettig schoolklimaat.

Nieuwsbegrip speelt in op de gebeurtenissen in het nieuws. Hier worden teksten en opdrachten over gemaakt waardoor de kinderen bezig zijn met begrijpend lezen op een betekenisvolle manier. Er wordt drie keer in de week begrijpend lezen gegeven.

In groep 8 krijgen de kinderen ook huiswerk. Dit huiswerk bestaat uit woordenschat van Nieuwsbegrip en redactiesommen.

Voor vragen of meer informatie kunt u ons mailen op:

Met vriendelijke groeten,

Meester Martijn en Juf Laura