Welkom op de pagina van groep 8!

Op maandag, dinsdag en vrijdag is Charlotte Evans-Meijer de leerkracht en op woensdag en donderdag is Carla Plate de leerkracht.

Voor groep 8 is een spannend jaar, want dit is het jaar waarin de kinderen hun definitieve advies krijgen. Door het jaar heen zijn er verschillende toetsen, die daarvoor van belang zijn. Zo hebben de leerlingen de NIO, Drempelonderzoek, CITO M8 toetsen en de IEP toets.  Groep 8 is ook het jaar van de musical en kamp, dus een leuke afsluiter van het jaar!

Vorig jaar zijn we gestart met een nieuwe methode voor taal en spelling, namelijk STAAL. Bij spelling leren de kinderen om de woorden in klankgroepen te verdelen en bij elk stukje een categorie, met bijhorende regels, toe te passen. Bij taal werken we met thema’s. Thema’s die voorbij komen zijn o.a. Rap, China, Ruimte en Egypte.

Voor wereldoriëntatie gebruiken we de methode Blink. Deze methode is opgebouwd uit thema’s. Elke 8 á 10 weken hebben we een nieuw thema. De kinderen werken in deze lessen aan de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur en techniek. Alle thema’s worden afgesloten met een mooi eindproduct en presentatie.

Engels leren we met de methode Groove Me. Hierbij leren we door middel van liedjes nieuwe Engelse woorden en zinnen. De kinderen krijgen zo nu en dan een bladen met ‘words & phrases’ mee naar huis om te leren voor de toets.

Met Kanjertraining leren we elkaar te vertrouwen en leren we hoe we het beste met elkaar om kunnen gaan. We stimuleren hierbij de sociale veiligheid en een prettig schoolklimaat.

Nieuwsbegrip speelt in op de gebeurtenissen in het nieuws. Hier worden teksten en opdrachten over gemaakt waardoor de kinderen bezig zijn met begrijpend lezen op een betekenisvolle manier.

In groep 8 krijgen de kinderen ook huiswerk. Dit huiswerk bestaat uit woordenschat van Nieuwsbegrip en redactiesommen.

Voor vragen of meer informatie kunt u ons mailen op:

Met vriendelijke groeten,

Carla & Charlotte