Groep 1-2A

Welkom op de klassenpagina van groep 1-2A

Even voorstellen: In onze klas werken twee leerkrachten.

Juf Mirella Eimers werkt op maandag, dinsdag en woensdag.

Juf  Angela Ouwehand werkt op donderdag en vrijdag.

De dag in een notendop:

De kinderen komen binnen en geven juf een hand. Eten en drinken mogen in de groene bakken in de klas. De lunch voor de overblijf mag in de tas op de gang. De kinderen gaan zitten en mogen met papa/mama nog even een boekje lezen of soms een motoriekspelletje uit het mandje kiezen.

Er gaan 2 bellen. Bij de 2e bel gaan we beginnen en hebben de kinderen de boekjes al weggelegd en een kus aan papa/mama gegeven. ( Zorg dat je op tijd bent! Als je toch te laat bent, afscheid nemen bij de deur en snel gaan zitten)

We starten gezamenlijk in de kring en hebben een vast ochtendritueel. Hierna gaan we meestal zelfstandig werken. Ook spelen we buiten, maken we werkjes  of spelen we in de hoeken, kiezen we van het planbord en doen we spelletjes in de kring, zingen we liedjes en maken of dansen we op muziek. Als we dit allemaal hebben gedaan is het al weer tijd om naar huis te gaan. In de middag herhaalt dit zich weer.

Handig om te weten:

-          Elke 1e vrijdag van de maand is het speelgoeddag. De kinderen mogen dan iets meenemen van huis. Geen kleine dingetjes die kwijt kunnen raken en computerspelletjes zijn ook niet zo gezellig. Ik zeg altijd tegen de kinderen; neem iets mee waarvan je het niet erg vindt om er samen mee te delen en te spelen.

-          Op dinsdag en donderdag hebben we gym. Gymspullen mogen in een eigen gymtas op de gang.

-          Houd de website in de gaten want bij activiteiten worden er dikwijls foto’s en leuke stukjes geplaatst. Ook is het belangrijk dat u uw Digiduif in de gaten houdt, hierin krijgt u informatie te lezen over de school of specifiek van groep 1-2a.

-          Het prikbord links naast de deur is het mededelingenbord van onze klas kijk hier regelmatig even op.