Groep 1-2C

Welkom in groep 1/2 C

Hoi! Ik ben Raai de Kraai! Ik heb een prachtig nest in de Sint Bernardusschool. Midden in de kleutergang van de Sint Bernardusschool zit een klas. Die klas is van juf Sanne.

Elke vier weken werken ze aan de hand van een thema van Kleuterplein. Er komen allemaal thema’s voorbij die aansluiten bij de belevingswereld van kleuters. Tijdens een thema leren ze niet alleen allemaal nieuwe woorden, maar zijn ze ook bezig met motoriek, wereldoriëntatie, muziek, rekenen. Af en toe kan ik de juf en de kinderen daar goed bij helpen.

Wanneer de kinderen de klas binnenkomen, geven ze de juf een hand en gaan ze lekker in de kring zitten. Er zijn boekjes om te lezen of ze kletsen nog wat met elkaar.

Wanneer juf Sanne een liedje heeft aangezet nemen de kinderen afscheid van hun papa’s en mama’s. Na flink wat zwaaien en luchtkussen gaan ze dan eindelijk beginnen. In de kring kijken ze naar de dagen van de week, het weer en de dagritme-kaarten. Die laatste kaarten vertellen de kinderen wat ze die dag allemaal gaan doen. Ook doen ze in de kring lesjes, in die lesjes leren de kinderen allemaal nieuwe dingen. Het kunnen lesjes van de methode Kleuterplein zijn, maar ook lesjes taal of rekenen. Dan gaan ze tellen of rijmen. Af en toe mag ik wel eens mee doen!

Op dinsdag en donderdag gymmen wij in de speelzaal. Op dinsdag gymmen ze met juf Sanne en op donderdag krijgen we gymles van juf Britt. Tijdens een gymles doen ze spelletjes en zijn ze bezig met klimmen en klauteren! Het is handig om de gymkleren op school te laten hangen, als het slecht weer is wil juf Sanne nog wel eens een keer extra naar de gymzaal gaan.

Wanneer de kinderen en juf naar huis zijn ben ik gelukkig niet alleen! In onze klas woont ook Pluis. Pluis is ons (knuffel)konijn, die graag weekenden bij de kinderen komt logeren. Op maandag horen we dan graag wat Pluis allemaal meegemaakt heeft. Deze avonturen worden allemaal in het boekje van pluis opgeschreven.

Al met al een heleboel gezelligheid! Bent u toch nieuwsgierig geworden dan bent u altijd welkom om een keertje komen kijken!

Tot kijk!