Groep 1-2D

Welkom bij groep 1-2D

Hallo, aangenaam ik ben Juf Kim en ik sta vijf dagen voor groep 1/2 D.

Leuke weetjes over wat wij allemaal doen in de klas…

Wij werken op school met de methode kleuterplein. Om de vier weken werken wij aan een nieuw thema wat aansluit bij de belevingswereld van de kleuters. In deze vier weken leren wij allemaal nieuwe woorden, letters en cijfers, maar wij werken ook aan de motoriek, wereldoriëntatie, muziek, voorbereid schijven en sociaal-emotioneel.. Raai de kraai woont bij ons in de klas en helpt ons bij het leren. Ook als wij het even niet weten kunnen we het aan Raai vragen.

Bij ons in de klas zie je de thematafel bijpassend aan het thema en een bijpassende speelhoek. Waar de kinderen de geleerde woorden in de praktijk kunnen brengen. Ook zullen er veel mooie en originele kunstwerken te zien zijn in de klas die passen bij het thema.

Bij ons in de klas woont niet alleen Raai de kraai maar ook de letter eend. De letter eend neemt bijna ieder week een nieuwe letter mee naar de Sint Bernardus school. Eend leert samen met ons een nieuwe letter met behulp van spelactiviteiten en werkbladen. De letter eend is alleen dol op speelmateriaal waarin je de beginletter hoort. Hij verzamelt het allemaal zodat ook hij de letter goed zal onthouden.

Wij zijn een kanjerschool. Het doel van kanjertraining op school is de sfeer in de klas goed te houden, of te verbeteren als dat nodig is. Elk week zullen de leerlingen een kanjer les krijgen. Waarin wij verschillende onderwerpen bespreken. Dit zijn onderwerpen zoals durf te kiezen, normen en waarden, vertrouwen en de ontwikkeling van motoriek.  Een aantal subdoelen van deze kanjerlessen zijn onder andere: vertrouwen en veiligheid bevorderen in de klas, versterking van sociale vaardigheden van de leerlingen, bewustwording van eigenheid, verantwoordelijkheid nemen en de bevordering van actief burgerschap en sociale integratie. Wij zorgen er dan met ze alle voor dat de kanjers van groep 1/2 D ook kanjers blijven!

WOEF! Is onze hond, die elke vrijdag met de kinderen een weekend mee naar huis mag. WOEF mag dan heerlijk genieten van het weekend en mag samen met de kinderen leuke avonturen beleven. Wij verheugen ons dan elke maandag weer op het verhaal van WOEF en wat zij allemaal heeft meegemaakt met de kinderen.