Het jeugdsportfonds

Het Jeugdsportfonds:

Het Jeugdsportfonds creëert sportkansen voor kinderen die leven in gezinnen waar de financiële middelen ontbreken om lid te worden van een sportvereniging. Dankzij het Jeugdsportfonds kunnen zij hun sportdroom waar maken.

Wat doet het Jeugdsportfonds?
Jeugdsportfonds zorgt ervoor dat kinderen die graag willen sporten, maar dat niet kunnen omdat hun ouders te weinig geld hebben, lid worden van een sportvereniging. Het jeugdsportfonds betaalt de contributie en vergoeden de sportspullen.

Wie komen in aanmerking?
Een kind komt in aanmerking voor een bijdrage als het voldoet aan de criteria van het Jeugdsportfonds dat actief is in de (woon)omgeving van het kind. Het bedrag dat het Jeugdsportfonds vergoedt is € 250,- per kind per jaar (dit bedrag is inclusief € 25,- administratiekosten).

Niet iedereen heeft recht op een vergoeding van het Jeugdsportfonds! Het Jeugdsportfonds is een particuliere organisatie en geen overheidsinstantie. Een uitkering van het Jeugdsportfonds is daarom geen recht. Voor ondersteuning moet voldaan worden aan de criteria van het Jeugdsportfonds bij u in de omgeving. Daarnaast is goedkeuring alleen mogelijk indien er voldoende middelen zijn om de aanvraag te kunnen bekostigen.

Hoe kunt u een aanvraag indienen?
Ouders en kinderen kunnen zelf geen aanvraag indienen. Dit kan alleen gedaan worden door een intermediair. Op onze school kunt u hiervoor terecht bij meester Martijn Roozen

Wat voor gegevens heeft een intermediair nodig om een aanvraag in te dienen?

• de gegevens van uw kind (naam, adres, geboortedatum);
  • de gegevens van de sportvereniging (naam, adres, rekeningnummer, emailadres van de penningmeester van de club) en/of gegevens sportwinkel.
  • duidelijk omschreven motivatie waarom u als ouder de contributie en of aanschaf van de sportspullen niet voor uw kind kan betalen. Dit laatste moet u kunnen aantonen.
  • Uw aanvraag wordt beoordeeld door een consulent van het fonds in uw omgeving
  • Na goedkeuring van de aanvraag door de consulent ontvangt zowel de intermediair als de penningmeester van de club een bevestiging.
  • Na ontvangst van de factuur van de club stort het Jeugdsportfonds binnen twee weken het bedrag van de contributie op rekening van de club.
  • Na ontvangst van de factuur van de winkel waar de sportspullen moeten worden aangeschaft stort het Jeugdsportfonds binnen twee weken het bedrag op rekening van de winkel.
  • Wilt u sportspullen aanschaffen via Perry- of Aktiesport, geeft u dit dan door aan de intermediair. In dit geval ontvangt u via de intermediair een waardebon, die u kunt gebruiken bij een van de winkels bij u in de buurt.